Hogyan növelheti hatékonyságát egy futárszolgálat a nyomkövetés bevezetésével? - Gepárd Futár

Több oka is lehet, hogy miért dönt egy adott cég a nyomkövető rendszer bevezetése mellett. Partnercégünk, a Gepárd Futárszolgálat Kft. arra kereste a megoldást, hogyan tudná csökkenteni a cégen belüli telefonhívások számát, s ezzel hatékonnyá tenni belső működését.

Kik ők?

A Gepárd Team egy már több mint 14 éve futárszolgálatként működő sikeres csapat, folyamatosan bővülő szolgáltatásaikkal magas szinten, a technikai újdonságokkal lépést tartva látják el mindennapi feladataikat. Az alap szolgáltatásként leírható másnapi csomagkiszállításon kívül szerződött partnereik számára azonnali (3-4 órán belüli) kiszállítást is vállalnak Budapesten és az agglomerációban. Ennek koordinálásához elengedhetetlen, hogy pontosan lássák futáraik valós idejű pozícióit egy térképes felületen, diszpécsereik ez alapján irányítják a szállítást.

Milyen problémákra kerestek megoldást?

A Gepárd Futár diszpécsereinek nem volt könnyű dolga a nyomkövetés bevezetése előtt, ugyanis egyszerre működnek ügyfélszolgálatként, tehát fogadják a bejövő hívásokat a csomagot váró és feladó ügyfelektől, valamint a futárokat is ők irányítják csomagfelvétel esetén a megfelelő címre. Az egyetlen módja a kapcsolattartásnak, hogy megtudják, az adott futár éppen merre jár, az volt, ha felhívták. Folyamatosan fejben kellett tartaniuk a futárok túra-tervét, a valós pozíciójukat és a csomagfelvételi pontokat.

A Gepárd Futár több nagy tévén jeleníti meg járművei helyzetét, így diszpécsereik könnyen, gyorsan átlátnak minden lényeges adatot.

Hogyan sikerült felszámolni az állandó telefonálást?

A cég vezetése úgy döntött, mindenképpen csökkenteni kell a diszpécserek és a futárok közti kommunikációt a hatékonyabb munkavégzés érdekében. Ehhez arra volt szükség, hogy az irodai dolgozók kérdezés nélkül tudják, merre vannak a futárok. Az IneTrack rendszerében az élő nyomkövetés segítségével a futárok egyszerre jelennek meg egy térképes felületen, amelyet az ügyintézők nagy monitorokon illetve tévéken látnak. Így tehát a diszpécserek is sokkal gyorsabban tudják intézni a napi feladatokat, a futároknak pedig nem kell vezetés közben telefonokat fogadniuk. A nyomkövetés bevezetése óta a cégen belüli telefonhívások száma jelentősen csökkent.

A Gepárd Futár autóiba prémium kategóriás, néhány perc alatt, egyszerűen telepíthető GPS nyomkövető eszközt szerelt, a motoros futárok az IneTracker Androidos alkalmazást használják nyomkövetésre. A diszpécserek egy felületen látják őket, a flottát pedig bizonyos szempontok szerint csoportokra oszthatják, a különböző színek is segítik gyorsan átlátni a futárok helyzetét.

Milyen további előnyökkel járt a nyomkövetés bevezetése?

  • Az élő nyomkövetésnek köszönhetően mindig tudják, hogy egy-egy szállítmány és csomag merre tart, nagyjából mennyi idő, míg elér valahova, aznapi csomagfelvétel esetén pedig a megadott címhez legközelebbi futárt tudják küldeni.

  • Nem utolsó sorban azt is pontosan tudják követni, hogy ki, merre és mennyit utazott a munkája érdekében - így pontos képet kapnak autóik, motorjaik kihasználtságáról és amortizációjáról.

Az IneTracket innovatív módon használó Gepárd Futárszolgálat remek példa arra, hogy akár már az alap funkciók igénybevételével is jelentősen optimalizálni lehet a cég belső folyamatait.

Az okostelefonos alkalmazás jelentősen megkönnyíti az olyan munkatársak követését, akik saját járművel végzik a kiszállítást, hiszen az applikáció a munkaidő lejártakor könnyen privát módba kapcsolható, így a magántszféra tiszteletben tartása mellett lehetséges alvállalkozók megbízása. A koronavírus okozta pandémia az online kereskedelem élénkülését, a vendéglátóhelyek bezárása pedig az étel-házhozszállítás jelentős növekedését eredményezte. A mobilos nyomkövetés ezekben az ágazatokban hatékonyabbá teheti a mindennapi működést.